Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(2)
Autor
Puchalska Joanna (1960- )
(1)
Słowiński Krzysztof K
(1)
Słowiński Przemysław (1959- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Architekci hiszpańscy
(1)
Architektura i budownictwo
(1)
Brezianka, Barbara (1601-post 1661)
(1)
Broniewska, Janina (1886-1947)
(1)
Deybel, Ksawera (1818-1870)
(1)
Dogrumowa, Maria Teresa
(1)
Gaudí y Cornet, Antonio (1852-1926)
(1)
Giza, Barbara (ca 1550-1589)
(1)
Glavani de Witt Potocka, Zofia (1760-1822)
(1)
Kaczorowska, Blanka (1922-2004)
(1)
Kościoły bazylikowe
(1)
Machówna, Agnieszka (1648-1681)
(1)
Parki i ogrody
(1)
Sagrada Familia (Barcelona)
(1)
Sobańska, Karolina Rozalia Tekla (1793?-1885)
(1)
Wasilewska, Wanda (1905-1964)
(1)
Temat: czas
1801-1900
(1)
1901-1914
(1)
1901-2000
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
Temat: miejsce
Barcelona (Hiszpania)
(1)
Hiszpania
(1)
Katalonia (Hiszpania ; kraina historyczna)
(1)
Gatunek
Biografia
(1)
Publikacje
(1)
Dziedzina i ujęcie
Architektura i budownictwo
(1)
Historia
(1)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bo to złe kobiety były : intrygantki i diablice / Joanna Puchalska. - Warszawa : Wydawnictwo Fronda, copyright 2017. - 359 stron : ilustracje, fotografie ; 24 cm.
Złe, niemoralne, wyrachowane, manipulujące otoczeniem. Intrygantki, oszustki, awanturnice w skali rodzinnej, krajowej i europejskiej. Zdrajczynie i agentki obcych mocarstw. Od Jagiellonów po czasy PRL-u.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 929 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Projekty stworzone przez Gaudiego sprawiają wrażanie jakby nie były poddane siłom grawitacji. Zdarzały mu się budynki, w których nie przewidział ani jednego kąta prostego. Sztuka była dla niego sposobem ewangelizacji. Twierdził, że artysta jest jedynie kontynuatorem dzieła Boga – „Wielkiego Architekta”. Obiekty architektoniczne katalońskiego mistrza przypominają raczej żywe organizmy niż dzieła ludzkich rąk. Na początku swojej kariery, dla pieniędzy projektował dosłownie wszystko – od kiosków z papierosami do bram wjazdowych. Na wystawie światowej w Paryżu w 1878 roku Europa zachwyciła się projektami Gaudiego; osiedlami domków dla spółdzielni pracowniczej z Matarό i …witryną sklepu fabrykanta rękawiczek. Barceloński przemysłowiec Eusebi Güell docenił geniusz Gaudiego i sfinansował wiele jego odważnych projektów. Choć za życia Gaudiego władze Barcelony nie potrafiły dogadać się z artystą, to właśnie jego prace po latach stały się najbardziej rozpoznawalnymi wizytówkami stolicy Katalonii. Żadna wycieczka nie ominie fantastycznego Ogrodu Güell, Casa Batlló i opus magnum artysty – bazyliki Sagrada Familia. Tej świątyni od 1914 roku Gaudi poświęcił się zupełnie, zamieszkał nawet na jej terenie. Po tym jak wpadł pod tramwaj, sanitariusze nie rozpoznali go i przewieźli do hospicjum dla ubogich. Nikomu nie przyszło do głowy, że wielki architekt i wizjoner ubiera się jak włóczęga. [Wydawca]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 929 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej